BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tik tok

Friday, 14 October 2011

kemuliaan ibu mengandung dalam islam..:) ❤❤

  1. Dua rakaat solt wanita hamil lbh baik dr 80 rakaat solat wanita yg tak hamil..
  2. wanita yg hamil dpt pahala puasa disiang hari & pahala ibadat di malam hari..
  3. wanita yg bersalin dapat pahala 70 tahun solat & puasa serta setiap kesakitan pd stu uratnya, Allah bg stu pahala haji..
  4. sekiranya wanita meninggal dunia dalam masa 40 hari slps brslin, ia dikira sbg mati syahid..
  5. wanita yg bri minum ssu bdnnya kpd anknya akn dapat 1 pahala drpd tiap ttk yg dibrikannya..
  6. wanita yg bri mnum ssu bdnnya kpd anknya yg menangis maka Allah bri 1 tahun pahala solat & puasa..
  7. kalau wanita menyusui anknya hgga ckup tmpoh 2 tahun, maka malaikat dilangit khabarkan brita bhawa syurga wajib bgnya..
  8. seorang ibu yg mnghabiskn masa mlmnya dgn tdur yg tdk selesa krn mnjaga anknya yg skit dapat pahala spt mmbebaskn 20 org hamba..
  9. wanita yg xckup tdur pd mlm hari krna mnjaga anknya yg skit akan diampunkan Allah akan seluruh dosanya & bila dia hiburkan hati anaknya Allah beri 12 tahun pahala ibadat..


*tolong highlight sikit= HARGAI DIRI KITA YG DAH SEDIA ADE PEREMPUAN NI SBB BANYAK KELEBIHAN YANG ALLAH BAGI PADA WANITA..:)



Kalau yg kat atas 2 tolong highlight sikit,haaaa......... yg ini korang kne highlight banyak!!!


TOLONG HARGAI IBU ANDA!!! *PENTING!!!
❤ ILA SAYANG MAK SANGAT2!!!! ❤

Wednesday, 12 October 2011

NAK BALIK KAMPUNG....

hye everyone...lme kan da ta bukak blog ni.... xde mood sebenarnyew..huhu.. ni sume sbb class yg menimbun2 2..bt sye jd sgt2 penat..(sye sentiase ase penat act.) hehe...da 2minggu berturut2 rancang nak blik kampung tapi still ta jd..gara-gara klas pad ary jumaat 2 extend sampai ke petang..huh...sgt2 ta suke..da la tiap2 ary mggu bosan lak 2.. EN.SHAUQI ROSMAN lak ta nak datang cni... sedey kowt..stiap kali ajak je, kne marah...ntah ape yg salah pon ta tao.. even dye kuat marah pon,sometimes he quite generous n lovely..(* perasan la ea?) 
mggu ni pon nak blik kampung jugak..tapi tetap TAK JADI.. kne pegy museum la pulak...;(  gare2 nak kumpul kredit point 4 diz sem..menyusahkan la point2 sume ni... why la LJM must need all tht ha?? cam ta penting jewp..
SAYA DAH RINDU MAK SAYA LA..!!!! *tolong la paham....





ni mak sye...PN.ZARINA..:)










ta sabar nak tggu mggu depan...nak blik!!!!! nak dok puas2 kat umah..hehehe...




Friday, 23 September 2011

windu waktu nieee.~~ hahaha...TERIMA KASIH.

TERIMA KASIH sbb sudi dtg jmpe sye...:) walaupon ta plan ape2 even awk tgh xde dwet skali pon... trime kasih tao...:)  awk sggup dtg sdgkn kki awk tgh skit mse 2... cian awk kne jln jengkit2..huhuhu...:p


sye agy bsr dri kamo la...
oke~~ sye ngaku sye pendek..huhu...
:)

tapi nape kejap sgt??? blom puas lagy jmpe da nak blik...:( hu~~ tpi ape nk bt...mse 2 da pkul 1 pagy kan...*klu ta silap la..:) 
TERIMA KASIH....


saye syg awk ketat-ketat...hehehe....

Tuesday, 20 September 2011

ok...happy tahap plus3!!!

da lame ta updated blog ni kan....hehehe..internet slow sgt...malas nak bkk...:) tambah lagy bz dgn aktiviti raye... SAYE BZ MAKAN...:) smpai badan pon macam BELON... sye nak kurus balik...tapi en.shauqi ta kasi...ok...tape... seronok raye taun ni... sbb mak da bertambah sihat... ase happy sgt.. da bole jln raye jao2.. dapat kumpul manyak dwet raye..<3 $$ 
sedare pon sumenye balik...suasane hiruk pikuk mmg best!!!


sempat lagy masing pose b4 pegy raye...;)

DAN KAMO.....
time kasih sbb sudi dtg umah sye...HAPPY~~




Saturday, 13 August 2011

ble sye bnyk duit... $_$

ha~ kalau korang banyak duit ape yg korang buat??? simpan?? wa~~ bgus klu ade owng yg mcm ni.... tapy agak susah bagy sye...haish!!! bella2...ape nak jadi ni...tapi sye byk abiskan duit kat makanan...makanan yang ta berfaedah pon bnyk ... *chocolate.. ha....kegilaan ramai kan??? huh...susah nak tahan nafsu bile nmpk coklat...setan kje nak menghasut je....eiii...TAK SUKE!! (tapi kan...bulan puase ni ade ke setan??? bukan dyeowng kne ikat ke? ) 

*ni angkara syaitan yg menghasut atau kite yng mmg boros??
 

*sedapp nye...

*dugaan bulan puase kan...sume nampak sedap...

slaini baru makanan,ta tao la npe skunk aku obses sgt dgn beg2 yg kiut-miut ni...masalahnye tyme bnyk duit la prangai giler ni dtg...aku lagy suke tade dwet kot...tade la ssh2 nak tahan keinginan membeli-belah ni...huuu!! ta shuke... :(

tips jagaan rambut...

hehe..first entry untuk blog bru nih... blog lme sye da buang jao2..sbb agak menyakitkan aty ble tgk blog yg bersepah2 2...entry kali ni mesti la ade kne mengene dgn orang *perempuan..penting tao untuk perempuan yg berambut panjang macam sye..  


bile korang bgn pagi2 tu,jgn la dok kelam kabut cri sikat sbb nak sikat rambut.juz sikat dgn jari je untuk menguraikan rambut korang yg kusut 2.. *mcm sye bile bgun pagi2..:) 



 pilihan sikat yg ade dasar kayu pon penting kowt..hehe..sikat rambut 2 and rapikan dgn tgn untuk elakkn 'fly away ends'.


bagi rambut yg  ta brape nak panjang 2,korang bole gunekan condisioner jer..lakukan seminggu skali untuk memberikan kelembutan dan kilau pada rambut...   
*kerap gunekan 'hairdryer' bole sbbkan kerosakan pada rambut dlm jangka masa yang panjang..(bkn ta bole gune hairdryer 2..bole...tapi pastikan hairdryer 2 *tak terlalu panas..)

    bile bace rase mcm ta ssh kan nak jge rambut ni?? tpy hakikatknye....... SUSAH kowt...hehe..kalau tak,tade la rambut sye rosak kan.hehe..


    cantik kan klu dapat rambut camni
     *tpi sye ta suke rambut lurus.hehe..
     


                                                                 *mish my hair...;(